2 באוג׳ 2010

הו אילנה....

אני תמיד מחפש נושאים חדשים לצילום. בכל פעם החיפוש הופך מאתגר יותר. את אילנה הכרתי לפני כשנה בזמן שחיפשתי מישהו לצלם באליפות העולם לצילום תת-מימי לשנת 2009. כשנתקלתי בתמונות שלה ידעתי שזהו זה .בואו נגיד שמה שהבחורה יודעת לעשות עם הגוף שלה, אם אני או אתם ננסה לעשות, ידרשו פחח מעולה וכירורג מוכשר בכדי לחבר את חלקי הגוף שלנו בחזרה....
נפגשנו בסטודיו לצילומי טסטים, תמיד אני מתחיל בסטודיו, ככה אתה יכול להכיר קצת יותר טוב ולשבור את הקרח וגם לתאם ציפיות, להראות דוגמאות לשתף ולהתיעץ. הטסטים היו קצרים ומדהימים.החלטנו לרדת למים. אילנה הבטיחה להביא בגדי גוף ואביזרי התעמלות ואני הבטחתי להביא מצלמה ובריכה.

רציתי תמונה אחת, שפגט מתוח על פני המים כשאילנה הפוכה לגמרי. הרעיון היה להציג את התמונה הפוכה, כאילו פני המים הם הרצפה. וכבר הכנתי את עצמי לעשרות ניסיונות תוך כדי תפילה שבסוף נצליח.

מניסיון, לא כל מי שכוכב מחוץ למים זוהר גם בתוכם. ראיתי הרבה אלופי עולם שהגיעו למים והיה להם מאוד קשה לספק את הסחורה אם בכלל.נכנסנו למים ואני הסברתי לה על הנשימה תחת המים, איך צפים ואיך שוקעים ומה לעשות עם הפנים בכדי שלא יתעוותו . אילנה הסתכלה עלי באדישות משהו ואחרי  2 דקות של נאום על הקשיים בצילום תחת המים, תעשי ככה, אל תעשי ככה..... אמרה בקצרה: הבנתי -קדימה. עוד גיבורה חשבתי לעצמי, תכף היא כבר תבכה שנכנסו לה מים לאף ואז אני אצטרך להסביר הכל שוב.

ירדתי למים, כיוונתי את התאורה, התמקמתי וחיכיתי שאילנה תעשה את שלה..... בום. טבילה ראשונה והיא פוגעת בול. בלי הצגות בלי קשקושים פשוט בול. יריתי תמונה אחת בלבד. עליתי לפני המים, הסתכלתי עליה, הסתכלתי על התמונה שצילמתי ושאלתי את עצמי מה נעשה עכשיו עוד שעתיים במים.התמונה היתה מושלמת, בדיוק מה שרציתי. הרקע חשוך כמו שצריך, התאורה מדויקת ואילנה יושבת הפוך על קיו המים כמו פלס.

זה בסדר היא שואלת אותי? זה בסדר אני עונה נבוך....
נשארנו עוד במים, ניסינו כל מיני אביזרים מהתעמלות הקרקע , סרטים, כדור , חישוק.... היה פשוט מדהים. אילנה, תודה את מדהימה. אילנה ואני השתתפנו יחד באליפות העולם לצילום תת-מימי לשנת 2009. התמונה שצילמתי את אילנה בתחרות זכתה במקום רביעי בעולם ב2 קטגוריות.

ועכשיו קצת על הצד הטכני של צילום כזה:
כמו שתראו בוידיאו הבריכה אינה עמוקה, אדם ממוצע עומד בה במים עד החזה. לצילום כזה אין צורך בעומק רב.לצילום כזה גם אין צורך במיכלי צלילה, לוקחים נשימה, אני יורד אל מתחת למים להתארגנות זריזה ואילנה יורדת כמה שניות אחרי כשאני כבר מוכן.בכדי לקבל רקע שחור לגמרי אפשר להוריד רקע בד למים, זה עובד מצוין, לא רואים את הקטעים האילו בוידיאו אבל גם בזה השתמשתי בחלק מהתמונות.
בוידיאו רואים שהבריכה מוארת,אז איך בכ"ז הרקע של התמונות יוצא כהה לחלוטין? פשוט, צמצם סגור מאוד. 14 לדעתי או 16, זה בשילוב מהירות תריס 160-125 מעלים את כל האור הסביבתי ומה שמואר היא רק אילנה מאור הפלאשים בלבד.
את הפלאשים אני משתדל לכוון בזוית כזו שלא תאיר על הרצפה וכך ומצלם מלמטה כלפי מעלה וכל גם הרצפה נעלמת ולא נראית בתמונה.
אבל שימו לב שכן רואים את ההשתקפות של הרצפה הכחולה על פני המים.

תודה לרפי פרזי שצילם את הוידיאו וד"ש לאילנה......

אין תגובות: